Alla inlägg under januari 2009

Av Marie - 22 januari 2009 20:19

Tjoho!


Hur mår alla där ute ?:)


Efter att ha varit ute med polare hela veckan fick jag idag äntligen "tid" till att ge min lägenhet en liten upplyftning! Skönt känns det :)

Blev lite storstädning faktiskt :) Började rensa i lite grejer o slänga massa grejer och börja packa ner saker som bara ligger i vägen som jag lika gärna kan ta hem för man ska ju ändå snart flytta! Ska nog ta med mig en flyttkartong tillbaka sen :)  Passade på att göra rent åt Bimsan på samma gång så nu är det verkligen rent och snyggt överallt. Ska bara släpa med mig kassarna med pappersinsamling nästa gång jag går ut :P

Men min lägenhet är ju lika tråkigt trots att man städat... *suck*  Men men inte mkt att göra åt det nu ska ju inte bo kvar så länge :D


Just nu sitter jag och kollar på "Generation fett".  Tänkte jag skulle hälsa på duschen strax sen blir det sängen och sova i itd!

Imorgon blir det Björn Rosenström på S2 :D  Wiie!    Plus att vi ska gå längre i skolan imorrn för vi ska på en föreläsning med nån som överlevde andra världskriget.. Kan og bli intressant faktiskt :)  men känns jobbigt för att det ska vara så himla mkt folk där samtidigt!! Kommer inte finnas plats o man kommer inte höra något :/

Men men det löser sig väl :)


Nej jag orkar inte skriva mer nu :P Hinner jag skriver jag imorrn annars möts vi igen på lördag :)


Längtar efter min säng!!


Ha det bra allihopa!

Av Marie - 12 januari 2009 16:59

Idag är man då inne på sin 3e dag på dieten.. Också den allra värsta dagen! Allra helst om man går på ren kur för då får man ett himla tuggbegär på 3e dagen :P  Tack och lov har jag kombinerad kur så för mig är det inte lika jobbigt :)  Det jobbigaste idag har varit suget efter riktigt mat alla måltider.. Och att nu när man är tillbaka i lägenheten igen, alldeles ensam så är det väldigt lätt att falla för frestelsen.. Men jag ska klara det här! det ska jag ge mig fan på! Nu är jag trött på att vara en tjockis.. okej jag kommer aldrig kunna bli "smal" men iaf lite mindre :)

Det börjar bli lite lättare att dricka den här skiten nu oxå :P  de 2 första dagarna är ju alltid värst oxå :)   Men jag vet att det kommer komma stunder då jag verkligen är less på det här! dessutom har jag mest samma smaker så att :P haha. bara för att jag lyssnade på mamma :P men men det blir bra :)


Nej mitt sista mål för dagen är precis uppdrucket och jag gar druckit 1 liter vatten sen jag kom hem :) Ska helst dricka 1 liter till vi får se om jag lyckas :P

De 2 första kilona man tappar är ju bara vätska.. Jag hade tappat 1,3 kg på en dag. men det känns iaf bra :)  Nu har jag dock inte tillgång till en våg förrän i helgen :P   Men det är bara bra det för annars skulle jag sälla mig på den en gång i halvtimmen ;D haha.


Nej nu ska jag dra vidare :)


Av Marie - 11 januari 2009 00:33

För några inlägg sedan så lovade jag att jag skulle börja blogga mera... Ni ser ju bara hur det har gått??!

Men det har varit väldigt mycket nu! När det väl blev jullov så jobbade jag alla dagar fram till julafton.. sen firade jag jul såklart :)  Sen lyckades jag få några dagar ledigt med min pojkvän.. sen vart det att jobba igen.. sedan fira nyår och sedan att jobba lite mer.. och efter det blev jag sjuk!  Har inte haft ork eller tid att ens slå på datorn!

Men nu är jag tillbaka :)


Har ni haft en bra jul och ett gott nytt år?? :) 

Det har iaf jag :)  Helt okej iaf.. 

Har ni fått något kul i julklapp? :)  Något ni verkligen önskade er!?

Själv fick jag mest grejer till bilen i julklapp :) Behövligt! För man är ju för snål själv ;)  Eller rättare sagt det är dyrt med grejer till bilen....så ja jag fick massa tomma paket faktiskt för sakerna satt redan i bilen ;) haha kändes lite komiskt.

Har ju glömt att berättat det :) Jag har tagit körkort!! Äntligen är det klart! Känns så himla skönt att det äntligen är över!! Den 18de vart det klart:) gud så skönt! Så nu är det full rulle på vägarna med mig och min golf ;) Var in och besiktigade den i måndags :)  Gick igenom utan problem :) Jätteskönt!

Men det är dyrt att ha bil! Bensinen är inte direkt gratis!


Min pojkvän var som sagt här :) I  10 dagar hann han vara här :D  Dock jobbade jag många av dom dagarna men han var tålmodig och satt hemma och väntade på mig :)

Kändes verkligen att vi behövde dom där dagarna! Efter det blev allt mkt bättre mellan oss igen :) Så himla skönt!!

Ända tills idag då...idag blev de samma tjafs som förut igen.. *suck*  Och nu har han somnat ifrån mig :( men men..

Det löser sig hoppas jag..

110 dagar kvar tills vi kan flytta ihop!!<3<3


Usch idag började jag på diet...jag och mamma går på cambridge.... snabbt och effektivt.. mamma går dock på ren kur, det gör inte jag.. jag äter iaf ett vanligt mål mat om dagen. annars lever inte jag! dessutom är det så lätt att gå upp alla kilon igen om man bara äter den där flytande födan..därför blandar jag :)

men usch när jag skulle få i mig det där imorse.. fy fan.. det är bara 2,5 dl.. men det tog en himla tid att få i sig..jag fick inte i mig allt heller för till skut kändes det verkligen som det var på väg upp igen så jag hällde bort det sista.. trots att jag blandade flitigt med vatten så hjälpte det inte... jag mådde illa i flera timmar efter och hoppade helt över lunchen och åt sedan lasange till middag sen :)  Men imorgon får jag inte hoppa över lunchen.. ska testa någon annan smak imorgon:)

Jag hoppas på att detta kommer gå bra iaf :)


Det känns som att jag alltid skriver så himla långa inlägg så jag ska nog lugna ner mig nu :)  får komma med resten senare ;)

och se till att uppdatera lite oftare :P


Puss och kram på er!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards