Alla inlägg under december 2008

Av Marie - 15 december 2008 21:36

Var precis in på en väns blogg (som hon dock inte skrivit i sen i somras men man måste ju kolla iaf utifallatt) Iaf fanns det en annons där (är så glad att slippa reklam mellan blogginläggen! gör inte det er tokiga oxå??) om stegräknare.. En tanke slog mig då att en stegräknare skulle man verkligen ha (har sagt hur länge som helst att jag vill ha en men aldrig skaffat en, lever nog på hoppet att någon annan ska köpa det till mig..), iaf man borde man ha en stegräknare och sedan någon/några som man tävlade mot vem som hade gått mest :)

Tänk vad mkt man skulle gå då!!

Skulle jag verkligen behöva!

Jag vill ut och gå med jag litar inte på den här staden.. och nu skyller man ju bara ifrån sig! det är snö o slask och man blir blöt om fötterna, man halkar ikull, man blir varm, man har för "fina" kläder på sig för det.. Va enkelt det är.. sen är det verkligen inge kul ensam..

Men en stegräknare skulle kanske få fart på en :)  Det gäller ju bara att komma igång verkligen :)


Btw har jag naturkunskapsprov igår... har skickat in uppgifterna men har inte ens läst hälften av det man ska göra i boken och kommer nog inte göra det heller... inte just nu iaf.. men imorrn bitti kanske :P

aja men jag orkar verkligen inte.


Nu måste jag verkligen skutta in i duschen (för andra ggn idag..) så man får sova nån gång så man inte e helt död imorrn... tänkte se nå avsnitt av Full Frys oxå innan man ska sova helt :)

sen ska min sambo få mat<3<3


Godnatt

Av Marie - 15 december 2008 21:01

Vad less jag blir...

Idag är typ alla killar överkåta!!???

Ibland undrar jag faktiskt om killar inte har annat i huvudet? För ibland verkar det verkligen lurt..

Och när en kille är kåt finns det inte särskilt mkt annat i hans tankar...ingen omtanke elle något alls..i några sekunder högst...

Alla killar jag pratat med idag har varit kåta...är måndag en magisk dag? 

Själv sitter jag här och är osams med mig pojkvän (som för övrigt inte är kåt, inte vad han sagt iaf och det är skönt), och ni kan ju tänka er hur sugen man är på sex när man är osams med någon?? Suget är inte stort direkt...begravt är det.. Så då när de kommer någon och bara pratar på om hur länge sedan de va denne hade sex så blir man ju bara ännu mer ledsen, särskilt om man liksom säger att man inte mår så bra och dom ser det och allt.. suck..

Dessutom pratar jag helst bara om såna saker med min pojkvän..

Det är inget fel i att vara kåt men man blir bara less på det när dom inte kan ta hänsyn till att man själv inte har det, och speciellt att dom inte kan ta hänsyn till att man har en pojkvän!

En vanlig killkompis är allt jag vill ha, men vad får jag?


Väldigt synd att vi inte kommer kunna reda ut det här idag... Men jag var beredd att du skulle behöva åka.. Synd oxå att jag jobbar arslet av mig i helgen! Men men det är inte meningen att vi ska få vara tsm just nu :'(  Om 2½ vecka får jag träffa dig.. det är redan 2 veckor sedan jag träffade dig sist.. såhär länge har vi nog aldrig varit ifrån varann!??!! :(

Förlåt för allt som hände ikväll.. Jag önskar att jag kunde förklara men det kan jag inte... Men tack för dina gulliga ord och att du envisas med att ringa mig.. Jag vet att det tar tid innan jag svarar men det är bra att du ringer tills jag ger upp och svarar...jag vill ju det egentligen.. det visar att du älskar mig<3 bara det att du är tuffare än mig :'(

känner mig så jävla svag just nu....


jag skrev sist att mitt förhållande hängde på en skör tråd och att jag inte trodde det skulle hålla länge till...jag hade rätt.. vi gjorde slut.. i 2 dagar.. Längre tid än så klarade vi inte av att vara ifrån varann<3<3 och jag har aldrig mått så dåligt som dom 2 dagarna!!  nu tänker ni säkert att ja men det verkar ju inte vara så bra nu heller..men jo det är det<3<3 det var bara idag det gick snett :/  Ledsen är jag för det! Egentligen är jag ju bara frustrerad!! Så inni h*lvete!! Jag önskar verkligen ju att jag kunde förklara men det kan jag inte!!  Jag lär väl säga som alla andra...om mindre än ett halvår så, snart är det över... när folk säger de orden så känns det inte bättre..någon som känner som jag? Man blir bara arg. för ingen fattar ju vad man känner!!

Jag vill träffa dig nu bara.. jag vet att det inte går men jag önskar.. jag vill inte bli sånhär pga saknad men det kommer automatiskt... hoppas attdu någonsin kan förstå mig!!

JAG ÄLSKAR DIG!!!!! <3<3<3<3<3<3<3

Av Marie - 7 december 2008 13:17

Just nu har jag bara lust att stänga in mig i ett rum tillsammans med några flaskor sprit, några burkar tabletter, några rakblad och varför inte lite knark?

Jag vet att det inte skulle göra saken bättre och jag skulle aldrig göra något så dumt... Men det bara känns som det skulle vara skönt just nu, får komma bort från omvärlden och slippa denna inre smärta!

Vet fan inte vart jag ska ta vägen längre... Inget har jag kvar... Jag vill resa mig och slå mig ur det här, vara stark! Men just nu ligger jag på botten och kan inte ta mig ur det här själv.. Jag orkar inte just nu.. Behöver en hjälpande hand..ser mig om men där finns ju ingen :'(

Vad ska man göra?

Försöker tänka positivt men det kommer alltid något emellen.. Det känns bra ett tag men sen är man tillbaka på ruta ett igen.. Suckar och fäller en tår..

Och varför är alltid söndagar de jobbigaste dagarna nu för tiden för? Minns inte när en söndag senast var glad och rolig.. Alltid lika deppad på söndagar, varför? Det är alltid på söndagar jag bråkar med folk.. Jag borde isolera mig på söndagar.. Borde inte få vistas ute..

Egentligen vill jag bara förstå...


Och mitt förhållande, ja det hänger på en skör tråd.. Känns som det kommer ta slut vilken dag som helst.. Jag vill inte det, jag vill att vi ska vara vi.. Men vad gör man när det inte funkar? När man inte kan vara glad.. För att du är så långt bort.. För att man bryr sig alldeles för mycket och för att man tycker om honom för mycket...

I början var det inga problem att ha ett förhållande genom en telefon... Det var ju så mysigt att träffas då efter kanske två veckor, allt var ju så underbart! Men vi har varit tillsammans i över 2 år nu... Nu vill man vara vid din sida jämt.. Inte ha ett förhållande genom en telefon.. Nu hjälper det inte ens längre med att jag vet när vi kommer träffas nästa gång.. Det får det inte att kännas bättre... Jag försöker vara glad och tänka positivt men tankarna kommer till mig ändå och tårarna klarar inte av att stanna innanför ögonlocken.. Jag blir bara ledsen, hela tiden, du är snäll och gullig mot mig, men jag är bara grinig.. Jag vill inte men det går inte att stoppa! Samtidigt är det bara ca ett halvår kvar.. det borde man klara... men jag vet inte.. vi får se.. Vill ju bara vara lycklig med dig!! När vi är tillsammans är allt så jäkla underbart, vi är så lyckliga! Men så fort vi skiljs åt så bråkar vi bara... :(

Frustrerad.. Big time!

Mer kan jag inte säga...  

Av Marie - 5 december 2008 12:32

Var precis in på BlondinBellas blogg och läste lite.. Hon tipsade om naturtillskottet Rosenrot, att man blev lugnare av att äta det och hade lättare att somna om kvällarna och man blev mer koncentrerad på skolarbetet när det behövs...

Alla symptomen hon skrev där stämde in på mig.. Är så uppe i varv nu för tiden, inte harmonisk någonstans! Bråkar med min kille hela tiden för att jag inte kan lugna ner mig.. Jag har massor av skolarbete som jag ligger efter med men jag kommer mig bara inte för att sätta mig ner och ta itu med det... Dels för att det är så mycket att jag bara blir snurrig och dels för att jag inte kan fokusera... Sömnproblem har jag haft ett tag nu,har inte sovit knappt alls de senaste två nätterna... Men när jag väl ska sova i tid så tar det minst en timme innan jag kan somna, trots att jag är supertrött!! Iaf, glad blev ju jag när jag visste att jag har en burk rosenrot stående här hemma :) Åt det mkt förut, vet inte varför jag slutade faktiskt. Dock hade jag bara 4 tabletter kvar och man ska ta 2 tabletter 2 ggr om dagen.. Så det räcker ju inte länge, tror dock att vi har ännu mer hemma hos mamma o pappa :) Och dit ska jag ju ikväll:)

Nu kanske man kan känna sig lite bättre iaf, rosenrot löser inte alla mina problem men det kanske kan få mig att känna mig lite bättre iaf..

Hoppas på det!


Jag har varit dålig på att skriva nu ett tag.... Tänker varje dag att man ska skriva men det blir inte av. Ska bättra mig på den fronten :)


Jag vill bara att allt ska bli som förut igen... När vi var lyckliga och glada och gulliga med varann.. När vi inte skrek på varann och grät hysteriskt och undra vad fan vi håller på med! Jag vill veta vart någonstans det gick snett, vad det var som gick snett.. Och framförallt hur man ska lösa det! Vi kan inte ha det såhär nå mer, vi vet ju det, det kommer ta slut om vi fortsätter såhär.. Skulle vara så onödigt när det bara är ett halvår kvar tills vi får vara lyckliga tillsammans varje dag!! Isf vore dom här 2 åren helt bortkastade.. Och det är ju bara dig jag vill leva med.. Du tar fram det bästa ur mig, du är min andra halva, min bättre halva. Det är endast med dig jag är mig själv, du är en enda som verkligen förstår mig och stöttar mig i allt jag gör! Ingen annan har någonsin brytt sig så mkt om mig som du gör! <3

Det jobbigaste är att du är så långt bort, jag blir så frustrerad.. Jag har vetat hela tiden att jag inte klarar av ett distansförhållande.. Men det har funkat himla bra ändå! Det är först nu det verkligen är jobbigt på riktigt! Så jobbigt att man faktiskt inte kan hantera det. Men jag är inte lycklig här nere, jag trivs inte här ju, men uppe hos dig är allt bra, trivs så himla bra! Jag vill inte gå runt och tänka på det men hur jag än försöker så slås inte tanken ur mitt huvud... :(

Men jag älskar verkligen dig, jag skulle må ännu sämre om jag förlorade dig nu...

Jag hoppas vi kan ta oss igenom det här, jag önskar det av hela mitt hjärta!!<3<3 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards