Alla inlägg under juni 2008

Av Marie - 30 juni 2008 22:55

Åt för mkt idag.

Vart havregrynsgröt te frukost, en av mormors matlådor till lunch med potatis, kött, brocolli (vet ej hur det stavas) och nån rotfrukt jag inte vet vad den heter. Efter jobbet hade jag lovat mig själv att inte äta. men gjorde det ändå :( pappa hade lagat mat.. makaroner och köttbullar med lingonsylt och en hårdmacka men kaviar och ost :S  sedan så slank en kaka ner oxå efter maten :( usch varför?

Hoppas jag kan göra det bättre imon!!

Köpte iaf nå tabletter idag som ökar förbränningen och minskar sötsuget :) Hoppas på att det funkar iaf... sen skulle jag köpa äpplecidervinägerstabletter med men ska leta på annat ställe imon ist :S

vi har MASSOR  såna tabletter hemma, bara det att dom hade gått ut 2005 :( och det kan tydligen va farligt att stoppa i sig gamla tabletter? så jag vågar inte..


Jobba idag iaf som sagt.. 16-20... alldeles ensam e jag då... fast Lena kom tillbaka typ 5 ggr idag och Jonas 3 :P  Men sen blev jag ensam :)  blev redigt tråkigt ändå, iaf efter 18 för då kom det typ inte en enda kund :S och jag hade redan städat klart och allt det där :S försökte hitta på annat att göra :P fylla på lite varor o så :) men senare på kvällen satt jag och rita xD haha! sen prata med älskling i telefon i ca 20 minuter :P ojoj om chefen visste :S men chefen har semester ;)

sen fick jag att göra iaf för sen va de dags att stänga :P

sen fick jag köra hem oxå :D

va aldrig in nå på trafikskolan nå idag tyvärr... men men :P

Gjorde massa andra ärenden ist :)


Nej nu ska jag läsa boken jag låna idag :) och vänta på att killen ska ringa<3<3

Imon blire jobb igen.. :P 14-18.. inga långa pass jag har inte :P  men på fredag är det långt ;P aja :)


Puss bye!!

Av Marie - 29 juni 2008 22:02

Idag har jag endast ätit ett mål mat + en banan :)

Känns rätt bra ändå.. Vet att det inte är rätt.. men det känns bra.. just nu..

Det var inte meningen det skulle bli så heller.. Men sista gången jag vakna va kl runt 12.. klev upp en timme senare kanske.. då ville jag gärna inte sätta mig o äta frukost när de andra var där..dessutom va jag inte hungrig just då och var mest ledsen..tänkte att jag kunde äta lunch med de andra sen men dom hade redan ätit lunch, och jag blev ändå inte hungrig förrän det var dags för middag så :)

Har bestämt mig för att gå ner i vikt tills det är dags att börja skolan igen, så jävla trött på att vara ett jävla fetto! Dock blev det att komma igång på riktigt väldigt sent för frestelserna har varit för många nu tidigare och jag är för svag :( gick väl bra en vecka kanske :P men nu måste jag verkligen! nu känner jag mig mer motiverad än förr :)

Och nej, jag tänker inte svälta mig själv, det klarar jag inte av! Speciellt inte om jag ska jobba samtidigt, det går inte ihop, jag måste ha mat! Annars får jag så ont i huvudet, blir yr och allt det där...skillnad om jag bara ska va hemma och inte göra något, då kan jag klara mig på bara vatten ibland :) men det är lugnt jag ska inte bli sådan :) inte sån som spyr upp all mat heller :S För jag hatar verkligen att spy!! är så jävla livrädd varje gång! så det kommer då inte på fråga!

detta ska gå bra :) jag ska inte bli sjukligt smal. det kommer jag inte klara av heller för jag tkr för mkt om mat för det ;) sedan har jag nog för grov benstomme eller vad det heter :S tyvärr...

jag kommer inte kunna bli smal heller tills skolan början igen, men lite mindre kanske :)

Vi håller tummarna :)


Imorrn är det jobb igen :P  stänger igen :P själv i 4 timmar :S Hoppas Jonas kan stanna en timme :)

Ska förhoppningsvis träffa Sophie i stan innan :) För jag har massa ärenden i  stan innan och det har hon med :D Skulle va så kul :)

Ska även in å anmäla mig på körskolan imorrn :D

Nice!!


Puss svejs :)

Av Marie - 29 juni 2008 12:19

Idag orkar jag inte... :(

jag har sovot för mycket, eller för lite. Egentligen vet jag inte, att jag sov länge idag betyder inte att jag sovit ut och är pigg och glad, för jag har inte sovit gott! Nu sitter jag här med gråten i halsen och undrar om jag ska gå ner och äta frukost eller om jag ska skita i det.. Tror jag skiter i det faktiskt, går ut till stallet ist, får annat att tänka på.

Så värdelös just nu, jag bara sårar dig, och gör dig besviken :(  Jag vill inte det, och det är inte meningen.. Men just nu verkar du inte tro mig :'(  Vet inte vad jag ska ta mig till med oss... Varför kan det inte bara vara helt bra hela tiden? Måste det hela tiden vara nå skit? :'(  Fast nu, jag antar att det är mitt fel nu..det är ju jag som inte ringer... men ändå.. jag förklarade för dig igår.. eller ja.. jag antar att jag inte ska tänka så mkt.. men det är det som är så läskigt... jag har alltid tänkt för mkt.. men nu tänker jag på ett annat sätt.. och dt är det som skrämmer mig..

Jag antar att jag inte borde skriva blogg nu när tankarna snurrar runt som mest.. Jag antar att jag borde ta telefonen och ringa dig nu.. Skulle du bli glad då? Skulle det bli bra igen då?

Men är fortfarande sårad över det du sa.. Att du tror sådär om mig :'(

Men jag förstår... jag skulle nog oxå tolka det så..

Nej , jag babblar för mkt... Bäst att gå nu.. ut och rida, det är den bästa terapin<3 då försvinner alla onda tankar och alla bekymmer! Love it!

Puss hej så länge...

Av Marie - 28 juni 2008 23:43

Idag på middagen hos farmor trodde jag nästan att dom skulle berätta något, som man inte ville höra.. Men det vart tydligen jag som

Av Marie - 25 juni 2008 21:32

Hennes liv gick inte att rädda :'(

Jag försökte...men misslyckades.. :(

Men nu är ni iaf tsm igen mina sötnosar, fick bara vara ifrån varann en dag :'(


Bimsan nu är det du och jag kvar<3

Av Marie - 25 juni 2008 15:35

Inte är det lätt nu inte..

Igår dog mitt ena marsvin Moa.. undrar om  du väntade på mig innan du dog? du var så pigg och glad och vill prata så mkt när jag kom hem på måndagen :)  på tisdag morgon var du död:(  men du hade inte varit sjuk eller så iaf..men du blev ju trots allt 7 år, vilket är gammalt för ett marsvin.. Så nu har jag då Emma och Bimsan kvar :) dock är dom jämnåriga så jag kan dock inte släppa ihop dom i samma bur.. (emma och moa bodde tsm) men men :)  

dock så kom nu nästa problem...Emma slutade äta..trodde det berodde på att hon sörjde..det förstår jag <3  sedan lät hon konstigt i munnen..kollade tänderna men dom såg ju fina ut.. gjorde rent och fint åt henne, gav henne nytt fräscht vatten, gräs, en pinne att gnaga på (för tänderna), torrfoder, morot och hö.. inget var rört imorse :(  gav inte upp utan gav henne lite gurka och försökte få henne att äta.. men icke :(  tog upp henne i famnen och upptäckte att hon snorade... våran diagnos blev då att hon blivit förkyld... måste få i henne vitaminer..men hon vägrar äta och dricka.. försökte med att ge henne apelsin men det gick inte.. skulle ha gått ut med henne i solen men just nu är det mulet och det bara blåser.. :/  gosade med henne och värmde henne lite i soffan..men verkar inte bli bättre :( vet inte vad jag ska göra :(


Som tur är så är iaf Bimsan frisk<3

Av Marie - 25 juni 2008 15:25

Tänk att du varje dag ska ha något att klaga på på mig..

Jag fattar inte.. Du kan inte tycka om mig?  Än värre är du när du bantar, då är du verkligen på mig hela tiden, alltid är det något som är fel.. Blir så less...

Då längtar jag bara ännu mera till juni-09<3

Av Marie - 2 juni 2008 20:36

Det finns hur mkt som helst att skriva...det finns så mkt jag vill skriva.. men jag ORKAR inte.. :(  det har varit så himla mkt nu..och på det alldeles för lite sömn.. det verkar ju lära fortsätta så i ungefär i en vecka till..trots att sommarlovet börjar imon :O

men men...


Gårdagen var iaf inte en bra dag..verkligen inte..usch...men blev bättre framåt kvällen, det blev det..

I övrigt...åkte hem i torsdags..kanske redan skrivit om det?

men iaf...om inte annat måste jag påminna mig själv...

vad gjorde jag i fredags då? jo jag vaknade vid tio-elva...sen gick jag ut o jobba lite..o gjorde stallet..sen vette fan vad jag gjorde men de va då kväll helt plötsligt o det var dags att åka till stan för å fredagshandla..

Mmm..herregud jag minns inte ens vem som körde :S  var det jag ? nej de var det ju inte de va ju bara jag o mamma...får bara köra med pappa :P

hmm...ja sen på kvällen red vi :D  Mys<3<3  Jag har världens bästa häst!<3 Hästar :)    sen  pyssla vi med förberedelser inför lördagen...vart till att somna först vid halv ett-ett.. :/  och klockan ringde fem igen :(   ut i stallet och gjorde klart allt o kasta in hästen i transporten o sen bege sig till Storvik :)   dock blev de lite problem och jag fick jaga min islänning lite över gården då han smet från mig och rakt inte ville samma som jag :) hihi sötnöt!!

Var framme i Storvik till 8, vart kvar där till mellan 12-13.. hemma till 14 typ... plocka ur bilen och gjorde rent transporten och mockade. Sedan var det dags för dusch och ombyte och sedan åka nercabbat till Norberg för vi skulle på inflyttningsfest :)  dock hittade vi inte det hsuet vi skulel till :S vi hitta rätt by men inte rätt hus :P hehe  åkte typ tre varv i den där byn innan vi fick tag på Kent och han kunde förklara hur vi skulle åka :P   så till slut kom vi rätt :)  yeajj!  men usch vad jag ångrar att jag åkte med dit!! usch jag blev ju bara såååå avis på huset :( vill oxå ha det så fint :(  fy fan va fint de va!!

aja finns inte mkt mer att säga...jag var yngst där...den dom va näst yngst va 24 o hon kunde bara ett par ord svenska.. men men de la kul att titta på folket iaf, o leka med hunden :P

när kl var runt tolv började jag bli redigt trött och bad att vi skulle åka hem..tar ju dock dryga timmen att åka hem med..somna la i bilen o va skit grinig när vi va hemma.. gick o la mig på en gång..

dock hjälpte inte sömnen ett skit och hela söndagen var jag ett monster! så jävla trött och grinig och gråten i halsen! fy fan va jobbigt det var..sen hände de ju nåra grejer som inte direkt gjorde saken bättre heller :(

ja sen blev de stress igen då man skulle til Borlänge i tid för vi skulle ju som sagt på bio.. blev på lite bättre humlr då (eller så spelade jag bara) satt iaf o kvävde gråten på bion.. men filmen var ju bra iaf och sällskapet med.

blev ju att somna sent inatt med så var ju inte så pigg idag helle :( bättre än igår visserligen.. kommer bli sent idag med :(  

aha vad har jag gjort idag då? va te skolan en vända..där såg vi bara på film (Förortsungar) o sedan fick vi gå hem...jag städade även ur mitt skåp innan jag for hem.. sedan var det cykel till Domnarvet och skynda sig in o hämta boken jag glömt som skulle återlämnas i Hda.. ja sen var man för mkt i tid vid tåget ist :(  men då missade jag det iaf inte :P   sen bar det av te hedemora...gick o lämna tebax boken o sedan gick jag te jobbet för å se om dom hade nåra arbetstider åt mig..det hade dom inte men skulle ringa på torsdag så.. sen var det en timme kvar att fördriva på ingenting? satt utanför erikshjälpen och stekte i solen :)  sen var det dags för UM :)   gick bra där o allt var som det skulle med staven :) skönt :)   sen åkte jag hem till föräldrarna för o hämta lite grejer som ska med till Jämtland.. var kvar bara en timme sen bar det av in te stan igen te bussen tillbaka hit.. 

o nu sitter jag här..har försökt pluggat te matteprovet imon men usch allt har jag tappat :(  hoppas på det bästa ändå! 


rätt stolt jag är över mig sj nu när det gäller körningen :) har gått riktigt bra de senaste gångerna :D  tkr jag iaf :P visst lite små fel men i stort har det gått bra :)

Yeajj!!


men less e jag med på mig själv :(

tappar humöret så fort nu för tiden :(  bara för jag fått för mig att jag ska tuffa till mig..då blev det fel.. :/

hm


Imon bär det då av te östersund iaf<3<3

måla i helgen^^

mm...


pöss hej

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards